רגע, מה זה בכלל כפל ביטוח?
כפל ביטוח מתרחש כשיש לך כמה פוליסות שמכסות את אותו מקרה או סיכון. לדוגמא:
• יש לך ביטוח תאונות אישיות דרך העבודה – וגם פוליסה פרטית שקנית מזמן.
• רכשת ביטוח בריאות דרך חברת ביטוח – אבל נמצא בכללית פלטינום
• יש לך ביטוח סיעודי פרטי – וגם כיסוי סיעודי דרך הקופה.
• יש לי ביטוח חיים על סכומים דומים בשתי חברות ביטוח
אז מה? אני משלם על כמה ביטוחים סתם? ממש לא! אלו סוגי הביטוחים שנקבל פיצוי מכל חברות הביטוח: חיים, תאונות אישיות, סיעוד, מחלות קשות ופיצוי סרטן.
לדוגמא לקוח מבוטח בחברת ביטוח אחת בכיסוי של מחלות קשות על סך של 100 אלף שח, ובחברה שניה מבוטח גם על סכום של 100 אלף שח.
בקרות מקרה, יקבל סכום פיצוי מכל חברת ביטוח.
אז מה קורה עם כל שאר הביטוחים? רוב האנשים חותמים על פוליסות ביטוח בלי לדעת בדיוק מה הן כוללות. רק כשקורה משהו – פתאום מגלים שהכיסוי הכפול, הסעיפים הלא רלוונטיים או החיובים המיותרים, עלולים להצטבר להוצאה משמעותית בכל חודש.
אזרחים רבים המחזיקים בביטוחים פרטיים ומשלמים כל חודש לחברות הביטוח, בכלל הולכים, תובעים ומשתמשים בזכויותיהם דרך קופת החולים בה הם חברים ולא הולכים לחברת הביטוח!
"במהלך שנות עבודתנו, נתקלנו במאות לקוחות שמחזיקים במספר כיסויים דומים דרך קופת החולים והביטוח הפרטי, ולעיתים משלמים פעמיים על אותה זכות. רבים מהם כלל לא מודעים לכך שהם יכולים לתבוע את השירותים הרפואיים דווקא דרך הקופה, ולהשאיר את הביטוח הפרטי לשעת חירום אמיתית – או לוותר עליו לחלוטין" – מספר עמית בללי, סוכן ביטוח פנסיוני, ונותן דוגמא על ההבדל בין ביטוחי בריאות פרטיים אל מול קופת החולים
"בסוף, זה מאד דומה לנסיעה מתל אביב לחיפה" אומר עמית, "יש לי אפשרות להגיע או במונית, או באוטובוס, ברור לנו מבחינת העלות שאוטובוס יהיה זול יותר משמעותית, אבל עם מונית אגיע הרבה יותר מהר" כך גם בביטוחים פרטיים אל מול ביטוחים של קופת החולים – אבל אם החלטת ובחרת במונית, אין צורך לשלם גם על כרטיס האוטובוס.
דוגמא לכך היא לקוחה בשם סמדר, ממרכז הארץ שמספרת: תמיד רציתי להתעסק עם הביטוח, אבל למי יש פנאי? לאחר שיחה ראשונית עם עמית וחדווה, הבנתי שאני כנראה משלמת על כיסוי שהשתמשתי בו דרך קופת החולים. אחרי שהבנתי בדיוק את ההבדלים ובצענו סדר אחת ולתמיד – חסכתי קרוב ל300 שח בחודש, ויש לי מפה מסודרת לכל צורך רפואי – וגם כתובת לכל שאלה שיש לי.
חדווה מספרת על התהליך שהיא מבצעת ללקוחות: "בבדיקה ראשונית בהר הביטוח אנחנו נותנים תמונת מצב קיימת ללקוח, עונים על שאלות ומגלים הרבה מאד פעמים שאנשים משלמים, אבל לא יודעים על מה – אין לקוח שאנחנו נוגעים בו, שלא הצלחנו לסייע לו"
אם גם אתם מרגישים שאתם משלמים על ביטוחים בלי להבין בדיוק על מה, אולי הגיע הזמן לבדוק את זה לעומק. לפעמים שיחת ייעוץ אחת יכולה לחסוך מאות שקלים בחודש – ולהחזיר לכם את השליטה. השירות של עמית בללי סוכן הביטוח אינו רק מקצועי – הוא אישי. הוא מלווה את הלקוח שלב אחר שלב, מוודא שהכול מובן, ומעניק ביטחון אמיתי גם כשהמערכת נראית מסובכת מדי.
רוצים לדעת עוד?
מוזמנים להיכנס לאתר של עמית בללי – סוכן ביטוח פנסיוני: לחצו כאן